Szatmár megye

Nagyon sokan vágtak neki az EKE évzáró túrájának a Kiskövesre és Tresztia tőzegláphoz

2024.01.03 - 11:04
A ,,töménytelen,, mennyiségű töltött káposzta és egyéb finomságok után, amit a karácsonyi ünnepek alatt elfogyasztottunk, úgy éreztük, hogy egy kicsit ki kell mozduljunk túrázni. ”

Szép számú „halló fülre” talált a  Szatmárnémeti Erdélyi Kárpát Egyesület (EKE) felhívása, amely a bejgli, töltött káposzta és egyéb finomságok szezonját követően egy levezető sétára hívta az érdeklődőket a Tresztia tőzegláphoz, illetve a Kiskövesre.

Mint a szervezők beszámolójukban fogalmaznak: „ a megszokott helyen,, a Penny-parkolóban volt a találka, innen indult a két csapat, annak függvényében ki melyik túrát választotta.

A Kisköves túra a sípálya parkolójából indult, 30 lelkes túrázó és 5 kutya vágott neki, az erdész úton haladtunk, jó tempóban. A csúcs alatt kinyílt a terep, az előtte levő kaptató egy kicsit széthúzta a társaságot, a hó is kezdett megjelenni, így a csúcsra több turnusban érkeztünk meg.

Ott egy rövid koccintás és az elemózsia elfogyasztása után sort került a csoportkép elkészítésére is. Az összegyűlt felhők is oszlófélben voltak, így a lefelé menet napsütésben, illetve helyenként térden felüli hóban zajlott. Ez megnehezítette az ereszkedést, csak nyomról nyomra lehetett haladni.  Egy keményebb mag felküzdötte magát a Cigány csúcsra is, majd a Cigány forrásnál újra egyesült a csapat.  Innen egy hosszú ereszkedés követően, amely eleinte hóban, majd sárban zajlott, illetve végződött értünk vissza autóinkhoz.

Közben beindítottak a sípálya felvonóját is és azon viccelődtünk, hogy fel kellene menni újra a csúcsra, mivel ilyesmiben elég ritkán lehet részünk.
Számokban a túra, 9 km, 600 m szintemelkedés, nagyrészt gyönyörű túraidő.

A könnyebbik túrát a Trestia tőzegláp fele, nagyrészt a gyerekes családok vették igénybe, ezen a túrán 70 fő vett részt, köztük 29 gyerek.
Ez a túra Tresztia tőzegláp – Tresztia forrás – Csonkás mező – Lunaforrási sipálya parkolója útvonalat érintette és hossza 8km volt, 350 m szintemelkedéssel.

Örömmel tölt el, hogy 2023 utolsó kirándulásán is ily sokan tartottatok velünk, jó  volt együtt lenni.

Legyen részünk egészségben még sok szép kirándulásban az új évben is. Boldog új évet kívánnunk minden kedves barátunknak!”