Szatmárnémeti

Budapesti élmények kölcseys szemmel

2023.11.02 - 10:09
Felejthetetlen élményekkel gazdagodva érkeztek haza Budapestről a Kölcsey Ferenc Főgimnázium tizenegyedikesei.

A Kölcsey Ferenc Főgimnázium XI. osztályos évfolyama egy rendkívüli utazáson vehetett részt Budapesten. A XI. B és XI. C osztály diákjai együtt indultak el október 27-én, pénteken hajnalban a nagy útra. Mindannyian kíváncsian vártuk ezt a tanulmányi kirándulást, hiszen már nagyon sokat hallottunk róla felsőbb évesektől, azonban messze nem gondoltuk, hogy ennyi élménynek lehetünk részesei mindössze három nap alatt.

Első látogatásunk a Fiumei úti sírkertbe vezetett, ahol nem csak Batthyány Lajos, de Kossuth Lajos, Deák Ferenc, Arany János, Vörösmarty Mihály és 56'os fiatalok sírját is megnézhettük. Természetesen a Hősök terét sem hagyhattuk ki, ami szintén lenyűgöző élménynek bizonyult. Ezután a Néprajzi Múzeumot szemlélhettük meg kívülről, majd a Terror Házát vettük célba, amely a XX. századi diktatúrák áldozatainak emlékére létrehozott múzeum. Itt is számos érdekes információt tudtunk meg, úgy gondolom, hogy ezen a látogatáson rengeteget fejlődött a történelmi tudásunk.
Az első napot egy rövid mozizással zártuk, egyesek a Cicaverzum, mások az Alkotó című filmet láthatták. Mindkettőt csak ajánlani tudjuk, mindenképp megéri megnézni őket.

A második napot a parlament épületének látogatásával kezdtük, ami tagadhatatlanul érdekesnek, ugyanakkor magasztosnak bizonyult. A parlament után József Attila szobra mellett haladt el utunk, vele együtt üldögéltünk kicsit, majd szemügyre vettük a Cipők a Duna-parton holokauszt-emlékművet. Ezt követte látogatásunk a sziklakórházba, ahol a második világháború alatt, Budapest ostrománál, illetve 56-ban is ápoltak betegeket.
Természetesen sétáltunk egyet a Budai várnegyed lenyűgöző kis utcáin is, ahol nem csak a Mátyás-templomot, de a Halászbástyát is megcsodálhattuk. A sok információ után egy játékos  kikapcsolódás következett a Budavári Labirintusban.
Végül második napunkat egy hangulatos hajókázással zártuk a Dunán, ami megragadó élményként maradt meg bennünk. Budapest esti fényekkel megvilágított hídjainál már csak a parlament látványa volt lenyűgözőbb, de elhaladtunk a Gellért-hegy mellett, amelynek tetejéről a Szabadság-szobor és a Citadella tekintett le ránk, az első termál-hotelt is szemügyre vehettük, és a Budai vár impozáns épülete is visszaköszönt a magasból.

Osztálykirándulásunkat a Zene Házának látogatásával zártuk, itt rengeteget tanulhattunk nemcsak kortárs zenékről, de múltbéliekről is, az interaktív feladatokkal fülünkben érezhettük az évezredek dallamait. Méltó lezárása volt ez a felejthetetlen Budapest-látogatásnak, amelyről fáradtan,  de jókedvűen indultunk haza.